Fitness

Astım İçin En İyi Egzersiz Türleri Nelerdir?

Astım İçin En İyi Egzersizler

Egzersizler, genel sağlığınızı iyileştirmenin yanı sıra astım semptomlarına da iyi gelmektedir. Bazı egzersiz türleri, hırıltılı solunum veya göğüste sıkışmaya yol açan astım alevlenmelerine neden olma potansiyeline sahiptir. Ancak, kişiler belirli teknikler kullanarak ve uygun faaliyetlere katılarak semptomlardan veya astım ataklarından kaçınabilirler.

astım egzersizleri

Astım Egzersizleri

Genel olarak egzersiz, kalp sağlığını iyileştirmek, zihinsel sağlığı artırmak ve birçok sağlık sorunu riskini azaltmak gibi birçok çeşitli sağlık yararı sunar. Astımı olan kişiler, aşağıdakiler de dahil olmak üzere diğer özel sağlık yararlarını da fark edebilir;

  • Genel dayanıklılığı artıran ve bir kişinin nefessiz kalması için geçen süreyi azaltan gelişmiş akciğer fonksiyonu
  • kilo kaybı, astım atakları riskini azaltabilir
  • Astım semptomlarını tetikleyebilecek üst solunum yolu enfeksiyonları riskini azaltan gelişmiş bağışıklık sistemi işlevi
  • astım semptomlarını azaltabilen geliştirilmiş ruh hali ve stres azaltma

Astım İçin Hangi Egzersiz Türleri İyidir?

Astımı olan kişiler, egzersiz seviyelerini yavaşça artırmanın egzersiz sırasında astım alevlenmesi riskini azalttığını görebilir. Akciğer kapasitesini artırmaya ve nefes almayı düzenlemeye odaklanan egzersiz türleri özellikle faydalı olabilir.

Bir kişiye aralarında dinlenerek kısa süreli faaliyetler sunan egzersizler ve faaliyetler iyi sonuç verebilir. Bu şekilde egzersiz yapmak, bir kişinin aktif olmasına ve akciğerleri çok fazla zorlamadan dayanıklılığını ve gücünü artırmasına izin verir. Aşağıdaki egzersiz türleri özellikle astımı olan kişiler için uygun olabilir;

Yoga

Yoga, kişinin nefesine odaklanmasına yardımcı olur. Egzersiz sırasında kontrollü, ritmik nefes alma, genel zindelik için kas gücünü geliştirirken kişinin akciğer kapasitesini artırmaya yardımcı olabilir.

Yoga ve ritmik nefes alma da kişinin stres düzeyini düşürmeye yardımcı olabilir. Stres, birçok insanda astımı tetikleyen bir faktördür, bu nedenle stresi azaltmak astım alevlenmelerini azaltmaya yardımcı olabilir.

Yüzme

Yüzme, astımı olan insanlar için iyi olan sıcak ve nemli havanın solunmasına neden olur. Yüzme ayrıca nefes kontrolüne yardımcı olabilir. Nazik bir aktivite olabilir ve insanlar formları ve akciğer kapasiteleri geliştikçe daha yoğun seanslar yapmak için çalışabilirler. Bazı insanlar, havuzda yüzmenin sudaki klor nedeniyle astım semptomlarını tetiklediğini görebilir.

Diğer Egzersiz Türleri

Diğer birçok egzersiz türü de akciğerlerin işlevini aşırı zorlamadan iyileştirmeye yardımcı olabilir. Bunlar şunları içerir;

  • golf
  • beyzbol
  • tenis
  • voleybol
  • badminton
  • ağırlık kaldırma
Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı