Beslenme

Antrenmandan Önce Ne Yenir?

Antrenman Öncesi Beslenme Nasıl Olmalı?

Antrenman öncesi bir yemek veya atıştırmalık, planladığınız tekrarlar, setler ve rutinler konusunda size yardımcı olabilir. Peki antrenmandan önce ne yiyeceğinize nasıl karar verebilirsiniz? Egzersizden önce yenecek en iyi yiyecekler söz konusu olduğunda herkese uyan tek bir cevap yoktur. Bir sonraki terleme seansınız için egzersiz öncesi en iyi atıştırmalıkları nasıl seçeceğiniz aşağıda açıklanmıştır.

Karbonhidratlara Odaklanın

Karbonhidratlar kötü bir şöhrete sahiptir, ancak antrenmanlarınız için önemli bir enerji kaynağıdır. Vücudunuz karbonhidratları parçalayarak glikoza dönüştürür ve bunların bir kısmı yüksek yoğunluklu egzersizler sırasında vücudunuzun ana enerji kaynağı olan glikojen olarak depolanır.

antrenmandan önce ne yenir

Antrenman öncesi beslenmenize karbonhidrat dahil etmek, ihtiyacınız olduğunda vücudunuzun yedek glikojene sahip olmasını sağlar. Diğer taraftan, vücudunuzda yeterli glikojen yoksa, antrenman sırasında kendinizi halsiz ve yorgun hissedebilirsiniz.

Egzersiz Yapmadan Hemen Önce Yağları Sınırlayın

Sağlıklı yağlar, genel beslenme planınızın önemli bir parçasıdır ve egzersiz sırasında enerji sağlayabilir. Ancak diyet yağlarının sindirimi daha uzun sürer, bu nedenle egzersizinizden hemen önce onları tüketmekten kaçının yoksa bunun yerine kendinizi halsiz hissedebilirsiniz.

Zamanlama Konusunda Çok Endişelenmeyin

Egzersizden önce ne zaman yemek yemeniz gerektiğine dair kesin bir formül yoktur. Ancak genel olarak, antrenmandan 30 dakika ila dört saat önce bir şeyler yemelisiniz. Sizin için en uygun olanı bulun.

Besleyici Yoğun Gıdaları Seçin

Bir öğün veya atıştırmalık tercih edin, iyi bir karbonhidrat, protein ve minimum yağ karışımı içermelidir. Egzersiz öncesi dengeli bir yemek için bazı seçenekler şunlardır;

  • Pirinç veya kinoa ve buharda pişirilmiş sebzeli yağsız protein
  • Avokado, sebze ve yağsız protein içeren kahvaltı börek
  • Tam buğday ekmeği, yağsız protein ve yanında salata veya tatlı patates ile sebzelerle yapılan sandviç

Denenecek birkaç egzersiz öncesi atıştırmalık şunları içerir:

  • Meyveli yoğurt
  • Taze meyve (muz, elma veya portakal gibi)
  • Bir kase sütlü mısır gevreği
  • Kuruyemiş ve kuru meyve karışımı
Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı