Fitness

Aerobik Egzersizin Faydaları Nelerdir?

Aerobik egzersiz, kanınızın pompalanmasını ve büyük kas gruplarının çalışmasını sağlayan herhangi bir aktivitedir. Ayrıca kardiyovasküler aktiviteler olarak da bilinmektedir. Aerobik egzersiz örnekleri şunları içerebilir;

  • tempolu yürüyüş
  • yüzme
  • ağır temizlik veya bahçe işleri
  • koşma
  • bisiklet sürmek
  • Futbol oynamak

Uzmanlar, her hafta en az 150 dakika orta derecede aerobik egzersiz veya 75 dakika şiddetli aktivite yapılmasını tavsiye ediyor. Tempolu yürüyüş veya yüzme, ılımlı aktivite örnekleridir. Koşmak veya bisiklete binmek, şiddetli aktivite örnekleridir. Peki neden aerobik egzersiz önerilir? Faydaları hakkında bilgi edinmek ve aerobik egzersizi rutininize dahil etmenin yollarını öğrenmek için okumaya devam edin.

Kardiyovasküler Sağlığı İyileştirir

Aerobik egzersiz, çoğu doktor tarafından kalp hastalığı olan veya riski olan kişilere önerilmektedir. Bunun nedeni egzersizin kalbinizi güçlendirmesi ve kanı tüm vücuda daha verimli bir şekilde pompalamasına yardımcı olmasıdır.

Kardiyovasküler egzersiz ayrıca kan basıncını düşürmeye yardımcı olabilir ve yüksek yoğunluklu lipoprotein kolesterolü yükselterek ve kandaki düşük yoğunluklu lipoprotein kolesterol düzeylerini düşürerek arterlerinizi temiz tutar. Kan basıncınızı ve kolesterolü düşürmek istiyorsanız, haftada en az 2 ila 3 kez 30 dakika orta veya hızlı bir şiddetle aerobik egzersizi yapabilirsiniz.

aerobik egzersizin faydaları

Kan Basıncını Düşürür

Kardiyovasküler egzersiz, yüksek tansiyon semptomlarını yönetmenize yardımcı olabilir. Bunun nedeni, egzersizin kan basıncını düşürmeye yardımcı olabilmesidir.

Kan Şekerini Düzenlemeye Yardımcı Olur

Düzenli fiziksel aktiviteler, vücut ağırlığını kontrol altında tutmaktadır. İnsülin seviyesini düzenlemeye ve kan şekerini düşürmede etkilidir. Tip 2 diyabet hastaları üzerinde yapılan bir çalışmada araştırmacılar, aerobik veya anaerobik herhangi bir hareketin bu etkilere sahip olabileceğini buldular.

Astım Semptomlarını Azaltır

Aerobik egzersiz, astımlı kişilerin astım ataklarının hem sıklığını hem de şiddetini azaltmasına yardımcı olabilir. Eğer astım hastasıysanız öncelikle egzersiz yapmadan önce doktorunuza danışmanız gerekebilir. Doktorunuz egzersiz yapmadan önce yardımcı olacak belirli aktiviteler ve önlemler önerebilirler.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı